Alla inlägg den 29 april 2012

Av matlizette - 29 april 2012 18:15

Nu sitter jag ner efter hel dag av slit och släp. jag har rensat och skurat ur alla garderoberna. och plockat undan alla vinterkläderna och skor. Jag har även varit inne i förrådet och plockat och rensat. 9 banankartoner med mina grejer som ska säljas sen är det bara sambos elektronik kvar som han får rensa imorgon innan gästerna kommer. skönt att få undan det som bara ligger och skräpar. Jag blir stressad av prylar och lump överallt.


Jag har även hunnit baka en cheesecake med päron/mint fyllning. och handlat till imorgon. vi ska bjuda på fondue. Älskar allt vad plockmat heter. och detta är verkligen något man borde göra oftare. Tänkte servera det med en god potatisgratäng och goda såser. tanken är att det ska drickas lite gott också, inte något ag gör så ofta, så jag har köpt två cider till mej :)


Nu ska jag sätta fart att värma upp kebaben, fritera pommesen och skära salladen. jag kör på hemmagjord kebabtallrik i min ensamhet ikväll. Ska dela med mej av mitt underbart goda recept på hemmagjord kebabsås. lite god som den godast i stan :)


Hörs lite senare kanske :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej Lizette heter jag och kommer från en byhåla i skogen. bloggar om mat och det mesta som faller mej in. välkomna!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards