Alla inlägg den 3 maj 2012

Av matlizette - 3 maj 2012 20:23

Förlåt att det inte blev några blogginlägg här igår. jag låg hela dagen med migrän, vilket jag oftast får i samband med pollenallergin. Dålig tajming då sambon fyllde år igår. Jag orkade verkligen inte ha folk omkring mej så det är tur att det inte är kalas  förrän i helgen. sambon var ledig efter att han hade jobbat natt, så det blev en dag i sängen för oss. tur att vi just har köpt tv till sovrummet. Vi till och med åt alla målen därinne. mysigt! :) Till mannen som har allt, köpte jag en ny kudde som han önskade sig och ett fint påslakanset + ett likadant till mej såklart. Jag hade förberett lite godsaker som vi skulle ta med på vår picknick i det fina vädret vid havet någonstans. Men så blev det tyvärr inte. men han får ha det tillgodo.


Idag har jag jobbat till 3 och sedan blev det en snabbtur till affären. Blev så vannsingt sugen på grillat ikväll så veckomenyn får stå åt sidan idag när solen skiner. Grillpaket med bakpotatis blev det med hemmagjort kryddsmör.


Tänkte börja dela mina veckomatsedlar framför så får vi se om någon bli inspirerad av min mat.


Känner ett sånt där livsfarligt shoppingsug nu. NEJ vi som sparar pengar till en resa :/ Har faktiskt beställt 3 st linnen igårkväll i härliga färger. Älskar ju mina vita jeans och då behövs färg till dom. Måste bara komma på en bättre ursäkt till sambon får veta att jag har handlat nu igen. Men jag har ju faktiskt rensat! :)


Blev lite besviken när jag insåg att dom har satt lets dance(följer inte ens det) på tv ikväll för någon ishockey imorgon. hur tänker dom där???? Hockey en fredag? Jag dör redan nu känner jag. fredagsmyset får bli jag och en bok i sängen imorgon kväll för i tv.rummet kommer det skrikas och hejas så jag inte orkar va där. suck säger jag bara.

Önskar det fanns ett filter att köpa och sätta i boxen som filtrera bort sporten. i så fall hade jag varit den första till att köpa det. jag är sambo med en sportnörd :/


Nog om detta. Nu ska jag kolla lite på tv innan sängen.


Presentation

Hej Lizette heter jag och kommer från en byhåla i skogen. bloggar om mat och det mesta som faller mej in. välkomna!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards